Vzduchoplavec KráčmeraVzduchoplavec Kráčmera

počeskuPočesku

národní klenotyNárodní klenoty

výletníciVýletníci

české pexesoČeské pexeso

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10168943030-divnopis/408235100281023-divnopis-primda/

 

Vesnicopis  vesnicopis

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10319084928-krajinou-pribehu-ceskych-hradu-znamych-i-neznamych/

 

KVÍZ

https://hry.veselaskola.com/ostatniPred/kviz.html

 

https://www.zszahfren.cz/testy/test.php

https://skolicka6.sweb.cz/VLASTIVEDA/KRIZOVKA1.htm

https://skolicka6.sweb.cz/VLASTIVEDA2/CESKA%20MESTA.htm

https://www.zslacnov.svitavy.cz/skola/index1.html

https://www.malovanemapy.cz/malovane-mapy/interaktivni-malovane-mapy/3-mapy-region

 


 

Otázky na třídnickou hodinu - Náhodné kolo (wordwall.net)

TRÁVICÍ SOUSTAVA - Označený diagram (wordwall.net)

Samostatná práce 18.5.

pracovní list str. 26, 27, 28 celé (kontrola)

opakování online - viz. níže....

Samostatná práce 10.5. - 14 .5.

OPAKOVÁNÍ online

  • VYPLŇTE  PODNEBNÉ PÁSY test (opakování 3) - zadáno v MS Teams
  • OPAKOVÁNÍ - TROPICKÁÝ PÁS

https://brumlik.estranky.cz/file/494/troppas.htm

TROPICKÝ DEŠTNÝ LES - práce s textem (zshavl.cz)

tropické deštné lesy - víte, že....

 

Samostatná práce 27.4.

OPAKOVÁNÍ: PODNEBNÉ PÁSY - samostatná práce

  • Vyplňte TESTY v aplikaci Forms: zadání najdete v ZADÁNÍ našeho týmu
  • Pracovní listy Život na ZemiVyplňte Třídění živočichů na str. 19. Nalepte správně obrázky a popis živočichů na str. 19 - 22. Vystříhejte je  z příloh č. 4, 5, 6, přiřaďte správně k sobě dvojice a nalepte na str. 20 - 22
  • Pracovní kisty Život na Zemi: Vyplňte osmisměrku a křížovku na str. 23.

 

Samostatná práce 13.4.

Opakování: křížovka

Zkontrolujte si, zda máte vyplněné pracovní listy do str. 13

Samostatná práce 8.4.

opakování: Oceány a moře

testíky, křížovka: Mořští živočichové (wz.cz)

KŘÍŽOVKA OPAKOVÁNÍ: OCEÁNY (websnadno.cz)

 

Samostatná práce 30.3. 

Oceány a moře

Učebnice str. 22 - 23

Pracovní list str. 11 cv. 9 (zadán DÚ pracovní list str. 12 cv. 10, 11)

video: Jaromír Nohavica - V moři je místa dost - YouTube

video: Život v oceánu - YouTube

domino: oceany_dom (wz.cz)

testíky, křížovka: Mořští živočichové (wz.cz)

KŘÍŽOVKA OPAKOVÁNÍ: OCEÁNY (websnadno.cz)

Zápis do sešitu:

                                             MOŘE A OCEÁNY

Moře a oceány zaujímají téměř tři čtvrtiny z celkového povrchu Země.

Na Zemi máme čtyři světové oceány:

Tichý oceán

Atlantický oceán

Indický oceán

Severní ledový oceán

Největší z nich je Tichý oceán. Nejmenší je Severní ledový oceán. Hladina oceánů se mění vlivem přitažlivosti Měsíce. Období, kdy hladina stoupá, označujeme jako příliv. Období, kdy hladina klesá, označujeme jako odliv. Voda v oceánech je slaná. Teplota vody se liší podle podnebného pásu, v němž se oceán nachází.

Rostliny: zelené mořské řasy - jsou důležitým zdrojem kyslíku na Zemi.

Živočichové: žraloci, ryby, medúzy, velryby (plejtvák obrovský), delfíni,  dravé sasanky, koráli (z odumřelých vápenitých schránek vznikají korálové útesy)

Koráli = bezobratlí měkkýši, živí se planktonem a mořskými řasami, žijí u dna moří (tropy, subtropy),vylučují uhličitan vápenatý, který vylučují ke stavbě svých  tvrdých vnějších schránek. 

Jak rostou korály: Život v podmořské zahradě | 100+1 zahraniční zajímavost

Koráli v Karibiku odolávají bělení, nemusí tomu tak ale být navždy

Koráli (Anthozoa) :: Exotická Zvířata PlanetyKorál – Wikipedie

Korál – Wikipedie

Samostatná práce 23.3. 

 

Polární pás a subarktický pás (tundra)

Učebnice str. 19 - 22

Pracovní listy str. 10 cv. 7 a str. 11 cv. 8

Zápis do sešitu v příloze (Bakaláři)

Online cvičení: křížovky, testíky. Tundra (wz.cz)

Tundra (wz.cz)

Polární oblasti (wz.cz)

Domino:

polar_dom (wz.cz)

tundra_dom (wz.cz)

 

Samostatná práce 16.3. 

Mírný podnebný pás – opakování

Pracovní listy str. 13 cv.12 (osmisměrka)

opakujte si:

Křížovka, testíky: Stepi a lesostepi (wz.cz)

Křížovka, testíky: Jehličnaté lesy (wz.cz)

atlasy zvířat:

Zvířata, popisy zvířat, informace o zvířatech - ChovZvířat.cz (chovzvirat.cz)

 

Adax - lexikon zvířat (zoopraha.cz)

Samostatná práce 9.3. 

MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS - opakování

KŘÍŽOVKA:  MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS (websnadno.cz) 

Domino: step_dom (wz.cz)

Domino: lesy_dom (wz.cz)

Křížovka, testíky: Stepi a lesostepi (wz.cz)

Křížovka, testíky: Jehličnaté lesy (wz.cz)

Hledejte v atlasech zvířat a v encyklopediích další zvířata, která žijí v mírném podnebném pásu.

např.

V euroasijských stepích žije sajga tatarská, druh antilopymá zvláštně tvarovaný čenich.

Facebook

Sajga tatarská – Wikipedie

Sajga tatarská – Wikipedie

vidloroh americký

Vidloroh.jpg :: Extra Javor nakladatelství

sup bělohlavý

Sup bielohlavý | Naturfoto

psoun prériový

Psouni hvízdají jinak na ženy v modrém | Zajímavosti | Lidovky.cz

Samostatná práce 2.3. 

MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS

Učebnice str. 17-19

Pracovní listy str. 8, 9

Prezentace „Mírný podnebný pás“ ve výukových materiálech týmu

Další materiály aneb „Štěstí přeje připraveným“:

Domino: step_dom (wz.cz)

Domino: lesy_dom (wz.cz)

Křížovka, testíky: Stepi a lesostepi (wz.cz)

Křížovka, testíky: Jehličnaté lesy (wz.cz)

Prezentace: Prezentace aplikace PowerPoint (zszeletava.cz)

Prezentace: Mírný pás. Stepi Listnaté a smíšené lesy Jehličnaté lesy (tajgy) - PDF Stažení zdarma (docplayer.cz)

Prezentace se spojovačkou: Prezentace aplikace PowerPoint (zsnivnice.cz)

Prezentace: oblasti v Evropě (mapka) Jméno autora: Bc. Petra Musilová - ppt stáhnout (slideplayer.cz)

 

Zápis do sešitu:

Opište SHRNUTÍ v učebnici na str. 19

+ doplňte další příklady živočichů:

stepi a lesostepi v Severní Americe, Jižní Americe, Evropě a Asii:

krocan, mravenečník, bizon, křeček, nandu, kůň Převalský, vlk, lama, kojot

severské jehličnaté lesy v Severní Americe, Evropě a Asii:

medvěd, rosomák, jelen, mýval, puma, vlk, tetřev, sobol, bobr, ondatra, výr, los

smíšené a listnaté lesy v Evropě: srnec, jelen, liška,

 

 

 

Samostatná práce 23.2. 

SUBTROPICKÝ PÁS - OPAKOVÁNÍ

Hledejte v atlasech zvířat a v encyklopediích další zvířata, která žijí v subtropech.

např.

rys pardálový: žije ve Španělsku

Rys pardálový je kočkovitá šelma o něco menší než rys ostrovid. 

Jedná se o nejohroženější kočkovitou šelmu na světě - poslední dvě izolované populace (dohromady asi 200 jedinců) 

Rys pardálový: nejohroženější kočkovitá šelma – ZOO Magazín

Domino: 

TESTY: 

KŘÍŽOVKA ROSTLINY: 

KŘÍŽOVKA ŽIVOČICHOVÉ:

Křížovka: https://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_5.roc/subtropicky_pas.htm

Video: výroba korkových zátek: KOREK- Výroba korkových zátek.avi - YouTube

 

Samostatná práce na týden 15.2. 

nové učivo:

SUBTROPICKÝ PÁS

Učebnice str. 16–17

Pracovní list str. 7 cv. 3, 4

Domino: 

TESTY: 

KŘÍŽOVKA ROSTLINY: 

KŘÍŽOVKA ŽIVOČICHOVÉ:

Křížovka: https://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_5.roc/subtropicky_pas.htm

Video: výroba korkových zátek: KOREK- Výroba korkových zátek.avi - YouTube

 

Zápis do sešitu: 

žlutý rámeček v učebnici:

Přepište SHRNUTÍ učebnice str.17

rostliny: cedry, cypřiše, pinie, olivovník, vavřín, fíkovník, vinná réva, citroník, pomerančovník, blahovičník, levandule, rozmarýna, myrta, bobkový list,dub korkový

 

živočichové: gekon, daněk, ještěrka, želva, cikáda, kudlanka, zlatohlávek, otakárek, dudek, ženetka, šakal, klokan, muflon.

 

Samostatná práce na týden 8.2. -- 12.2.

Tropický podnebný pás: opakování

pracovní listy najdete v souborech teams

křížovky najdete na: https://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_5.roc/tropicky_pas.htm

TESTY: Tropický deštný prales rostliny: https://malotridka.wz.cz/poznej/tropy2.htm

TESTY: Tropický deštný prales živočichové: https://malotridka.wz.cz/poznej/tropy1.htm

TESTY: Pouště a polopouště: https://malotridka.wz.cz/poznej/pouste1.htm

TESTY: Savany: https://malotridka.wz.cz/poznej/savany1.htm

Domino savany: https://malotridka.wz.cz/poznej/savany_dom.pdf

Rostliny savan: https://www.zstgmivancice.cz/studium/prirodopis/savany.pdf

Domino pouště: https://malotridka.wz.cz/poznej/pouste_dom.pdf

Domino tropické lesy: https://malotridka.wz.cz/poznej/reky_dom.pdf

Domino tropické lesy: https://malotridka.wz.cz/poznej/tropy1_dom.pdf

 

KAHOOT KVÍZ S ODKAZEM (bez pinu)                  

TESTÍK: TROPICKÝ PÁS - z hodiny přírodovědy 9.2.

 

TESTÍK NOVÝ: TROPICKÝ PÁS

......................  to je vše  ...........................................................

 

nové učivo:  budeme probírat na TEAMS 16.2.

SUBTROPICKÝ PÁS

Učebnice str. 16–17

 

Domino: https://malotridka.wz.cz/poznej/subtropy_dom.pdf

TESTY: https://malotridka.wz.cz/poznej/subtropy1.htm

Křížovka: https://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_5.roc/subtropicky_pas.htm

Video: výroba korkových zátek: KOREK- Výroba korkových zátek.avi - YouTube

Zápis do sešitu:

 

 

Samostatná práce na týden 25.1. -- 29.1.

Opakování: Tropický podnebný pás

Zopakujte si informace podle zápisu v sešitě a podle shrnutí v učebnici na str. 16

Učebnice str. 16 cv. 3 dobrovolně (křížovka)

VYPLŇTE pracovní list str. 26 celé a str. 27 cv. 6, 7

Opakujte si učivo v prezentacích uložených v souborech našeho týmu a v testech na internetu:

TROPICKÝ PÁS - výklad

TROPICKÝ PÁS opakování

Tropický pás – křížovka: https://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_5.roc/tropicky_pas.htm

Pracovní list 1:

file:///C:/Users/-/Downloads/VY_52_INOVACE_92.pdf

Pracovní list 2:

https://www.zsstrani.cz/dum/Digitalni%20Ucebni%20Materialy/1_stupen/Prirodoveda/5.%20rocnik/Podnebne%20pasy%20-%20tropicky%20-%20prac.%20list/Podnebne%20pasy%20-%20tropicky%20-%20prac.%20list.pdf

 

další křížovky a testy: https://malotridka.wz.cz/poznej/tropy2.htm

 

KDO ŽIJE V DEŠTNÉM PRALESE? 

živočichové 2: https://technerium.ru/cs/kto-obitaet-v-tropicheskom-lesu-udivitelnye-zhivotnye-tropicheskih-lesov/

Seznam tropických zvířat v Amazonii:

Jaguáři, pumy, oceloti, tapíři, kapybary, keři a kajmani (několik druhů; největší je černý kajman), harpyje, papoušci, pavoukovité opice, kiksí opice, kapucíni, veverky, piraně, nůžky na listy.

Seznam tropických zvířat v Africe:

leopard, okapi, krokodýl nilský, mambas (několik druhů jedovatých hadů), papoušek šedý, orel korunovaný, šimpanz, bonobos, gorila, mandrily, paviáni, colobus, tygří ryby, termiti.

Seznam tropických zvířat v Asii:

Tygr, leopard, líný medvěd, nosorožec sumaterský, slon, buvol, kakadu, orel černý, krokodýl slaný, barmský krajta, kobry (několik druhů), orangutan, gibon, makak.

Samostatná práce na týden 18.1. -- 22.1.

 

TROPICKÝ PÁS

VÝKLAD UČIVA

video: TROPICKÉ DEŠTNÉ LESY

video tropické deštné lesy 2

VIDEO ČT: https://edu.ceskatelevize.cz/video/6595-amazonsky-prales-fauna-i-flora

PREZENTACE

TROPICKÝ PÁS: https://slideplayer.cz/slide/3183558/

TROPICKÝ PÁS:https://slideplayer.cz/slide/2889903/

tropický deštný les: https://www.zstgmivancice.cz/studium/prirodopis/tropy1.pdf

život v pralese: https://slideplayer.cz/slide/2888068/

živočichové 1: https://slideplayer.cz/slide/3205837/

 

Otázky k opakování: https://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_5.roc/tropicky_pas.htm

Zvířata a rostliny na Zemi: https://ww.zsborsice.cz/files/1389110713-zvirata-a-rostliny.pdf

ÚKOLY:

Učebnice str. 11 - 16 přečíst

Pracovní listy str. 3 cv. 6, 7

Pracovní listy str. 5 cv.1, str. 6 cv. 2

 

Do sešitu si zapiš:

TROPICKÝ PÁS

nejteplejší místo na zeměkouli

rozkládá se po obou stranách rovníku

oblast s vysokými teplotami

den a noc jsou po celý rok stejně dlouhé

3 hlavní typy krajiny

tropický deštný les (prales)

savana

poušť

Tropický deštný les

celoročně vysoké teploty (min. 18 0C, průměrně 30 0C)

vysoká vlhkost a velké množství srážek

je nejsložitějším společenstvem živočichů a rostlin

zelené plíce planety

Zástupci zvířat: gorila nížinná, šimpanz učenlivý, páv konžský, slon pralesní, hroch obojživelný, tukan obrovský, papoušek Ara krokodýl, leguán, anakonda, nártoun západosundský, lenochod, ibis rudý, varan,

Zástupci rostlin: kaučukovník, kakaovník, orchideje, bromélie, juvie, kávovník, vanilka, palmy

Savany

pastviny porostlé vysokými travinami, ojediněle stromy a křoviny

stálá horka, střídají se období sucha a období dešťů (2 roční období)

Zástupci zvířat: zebry, sloni, žirafy, antilopy, hroši, nosorožci, pštrosi, lvi, gepardi, surikaty, marabu, kobra

Zástupci rostlin: baobab, blahovičník, akácie

Pouště

vysoké teploty, nedostatek srážek

velké rozdíly teplot ve dne (až 58 ° C) a v noci (kolem 0 °C)

rostliny a živočichové dokáží hospodařit s vodou

Zástupci zvířat: velbloud, fenek, plazi, pavouci, štíři

Zástupci rostlin: kaktusy

Oázy - ojedinělý zdroj vody v poušti

 

Samostatná práce na týden 11.1. -- 15.1.

Nové učivo: PODNEBNÉ PÁSY
Přečtěte si v učebnici str. 5, 6, 7, 8
Zapište si zápis do sešitu podle vzoru na našich třídních stránkách: https://stastkova-zsnamesti.webnode.cz/prirodoveda/

Vyplňte pracovní listy Život na Zemi str. 1 cv. 2, str. 2 cv. 4

PODNEBNÉ PÁSY PREZENTACE

Shrnutí:

Živočichové a rostliny žijí jen v tom prostředí, kterému se dokážou přizpůsobit. 

POČASÍ  je okamžitý stav ovzduší

PODNEBÍ je stále se opakující průběh počasí v určité oblasti.

Závisí na    

vzdálenosti krajiny od rovníku  

čím blíže k rovníku, tím teplejší podnebí

vzdálenosti krajiny od moře

s rostoucí vzdáleností ubývá srážek a zvětšuje se rozdíl mezi létem a zimou

nadmořské výšce oblasti

s nadmořskou výškou klesá teplota a přibývá srážek

a především na

úhlu dopadu slunečních paprsků

čím dál od rovníku, tím dopadají sluneční  paprsky na Zemi šikměji

 

zápis do sešitu:

PODNEBNÉ PÁSY 

POČASÍ  je okamžitý stav ovzduší

PODNEBÍ je stále se opakující průběh počasí v určité oblasti.

Závisí na    

vzdálenosti krajiny od rovníku  

vzdálenosti krajiny od moře

nadmořské výšce oblasti

úhlu dopadu slunečních paprsků

čím dál od rovníku, tím dopadají sluneční  paprsky na Zemi šikměji

 

Podle intenzity dopadu slunečních paprsků na jednotlivá místa Země planetu dělíme na různé podnebné pásy:

TROPICKÝ PÁS - nejteplejší oblast kolem rovníku

SUBTROPICKÉ PÁSY - horká léta, teplé zimy

MÍRNÉ PÁSY - střídají se 4 roční období

 

POLÁRNÍ PÁSY - nejstudenější oblasti kolem severního a jižního pólu

(do sešitu si zakreslíme rozdělení Země na jednotlivé podnebné pásy)

 

Pin on PRVOUKA

 

Samostatná práce 4.1. - 10.1. 

K opakování učiva využijte těchto odkazů:

PLANETA ZEMĚ 

SLUNCE

FÁZE MĚSÍCE

SLUNOVRAT A ROVNODENNOST

SLUNEČNÍ SOUSTAVA

POZNÁVÁME VESMÍR

PLANETA ZEMĚ

Vaše znalosti si ve škole ověřím zkoušením nebo testem, tak to nepodceňujte. Připomínám, že si můžete prohlédnout prezentace uložené v souborech našeho týmu (MS Teams) – Přírodověda Země ve vesmíru.

Pokud jste byli pečliví, budete jistě umět odpovědět na všechny otázky:

SLUNEČNÍ SOUSTAVA

SEŘAĎ PLANETY

GRAVITAČNÍ SÍLA

 

Samostatná práce 23.11. - 1.12. 

V tomto týdnu si zopakujete, proč se na Zemi střídá den a noc, jak se mění délka dne a noci v průběhu roku a proč se střídají na Zemi roční období. Už jsme si to několikrát vysvětlovali, tak si vše jenom osvěžíte. A pokud jste zapomněli, tak máte jedinečnou příležitost informace znovu nastudovat.

  • Přečtěte si učebnici od str. 20 do str. 25. 
  •  Napište si zápis do sešitu:

Proč se střídá den a noc (str. 20)  – opiš shrnutí na str.21 a nakresli obrázek č. 30 (sklon paprsků ráno a v poledne)

Proč se střídají roční období (str. 22) – nakresli obrázek č.31 a opiš shrnutí na str. 23

Trvání dne a noci (str.24) – opiš shrnutí na str.25

  • Vyplňte pracovní list str. 22 cv. 2, 3, 4
STŘÍDÁNÍ DNE A NOCI A ROČNÍCH OBDOBÍ      VIDEO     
 

 

Samostatná práce 18.11.

 

Vyplňte kvíz  SLUNEČNÍ SOUSTAVA 

 

Samostatná práce 9.11. - 23.11. 

Moji milí,

jistě jste si dobře nastudovali informace o Slunci (a prohlédli si doporučené prezentace). Ověřte si nyní své znalosti o Slunci v testíku SLUNCE na: https://www.skolasnadhledem.cz/game/5645

Určitě byste chtěli pěknou známku. Získáte ji vyplněním dalšího KVÍZU

Kvíz vyplňujte jen jednou. Najdete ho v týmu 5.C nebo na odkazu zde: KVÍZ SLUNCE

Nové učivo:

Přečtěte si informace o Sluneční soustavě v učebnici na str. 17.

Prohlédněte si prezentaci Sluneční soustava uloženou v souborech Teams 5.C

Zápis do sešitu: napište nadpis SLUNEČNÍ SOUSTAVA    a jako zápis opište z učebnice  Shrnutí

na str. 17 – růžový rámeček. Z pracovních listů si vytrhněte PŘÍLOHU 1 (str.  33) a nalepte do sešitu. Planety vystříhejte jednotlivě a rozdělte na planety pevné: Merkur, Venuše, Země, Mars a plynné: Jupiter, Saturn, Uran, Neptun. Kdo bude chtít, může ke každé planetě  vypsat zajímavost.

 

Umíte vyjmenovat zpaměti planety Sluneční soustavy? Trénujte na https://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_5.roc/planety.htm

 

Samostatná práce 2.11. - 6.11. 

Zkontrolujte si DÚ – vyplněný pracovní list str. 21:

         NOV     měsíc DORŮSTÁ       ÚPLNĚK        měsíc COUVÁ            NOV

cv. 2 str. 21:

Měsíc je přirozená družice Země. 

Pohybuje se v gravitačním poli Země a Země si ho přitahuje svou gravitační silou.

I Měsíc působí svou gravitační silou na Zemi. Projevuje se to přílivem a odlivem na moři. 

Měsíc má tvar koule. Na jeho povrchu jsou krátery, kamenité pláně. 

Měsíc má menší přitažlivost než Země. 

Na Měsíci není vzduch, nejsou na něm vodní plochy. 

Měsíc nesvítí vlastním světlem, pouze odráží sluneční světlo. 

Ze Země pozorujeme stále stejnou část osvětlené polokoule. všechny měsíční podoby - viz. obrázek

Nový úkol:

Přečtěte si informace o Slunci v učebnici na str. 14 a 15. 

Pokud jste četli pozorně, dokážete správně doplnit věty na str. 15.

Prohlédněte si prezentaci Slunce uloženou v souborech Teams

Vyplňte pracovní list str. 17 cv. 2, str. 18 cv. 5

Napište si zápis do sešitu přírodovědy – nadpis SLUNCE:

Zápis do sešitu:

           SLUNCE    

....správně doplňte 9 vět v zeleném rámečku a opište je do sešitu

 (učebnice str. 15:)   věty nečíslujte

 

Samostatná práce 19.10. - 23.10. 

Kontrola DÚ: pracovní list str. 14:

cv. 3 Odpovědi na otázky:

  • Síla, kterou přitahuje Země umělé družice se nazývá gravitační síla.
  • Země přitahuje svoji gravitační silou Měsíc.
  • Gravitační síla Měsíce (v menší míře i Slunce) přitahuje (zvedá) hladiny moří. Tak vzniká příliv a odliv.

cv. 4 Rozluštěné věty jsou:

  • Měsíc je přirozená družice Země.
  • Způsobuje odliv a příliv moří.

cv. 5 Zajímavým údajem je v pořadí druhý součet:

  • Číslo 384 000 (km) vyjadřuje vzdálenost Měsíce od Země

Pro zajímavost: na Měsíc se jako první dopravila posádka amerických astronautů 20. 7. 1969 – tedy před 51 lety. Astronauti Neil A. Armstrong, Buzz Aldrin a Michael Collins startovali 16. 7. 1969, jejich cesta na Měsíc trvala 102 hodin 45 min, tedy 4 dny, 6 hodin, 45 min.

Určitě jste odpověděli správně, tak se za odměnu podívejte 

na video První kroky člověka po Měsíci:

Nový úkol:

  1. Přečtěte si další informace o Měsíci v učebnici na str. 18 a 19.
  2. Vyplňte pracovní list str. 21 cv. 1, 2, 3
  3. Podívejte se na videa

     4. Napište si zápis do sešitu přírodovědy – nadpis MĚSÍC:

 Zápis do sešitu:

          MĚSÍC    

Měsíc má tvar koule.

Povrch tvoří krátery, pohoří a moře.

Obíhá kolem Země. Je přirozenou družicí Země.

K Zemi je přitahován gravitační silou Země.

Měsíc také působí svou gravitační silou na naši planetu. Způsobuje odliv a příliv moří.

Nesvítí vlastním světlem, ale odráží sluneční světlo. Každý den pozorujeme jiný tvar Měsíce:

 

Měsíc má různé fáze = podoby

obrázek v učebnici na str. 19 vpravo nahoře

(překreslete)

.

.......................................  konec  .........................................................

...........................................................................................................

PREZENTACE   MĚSÍC

 

Další prezentace k opakování:

 

Planeta Země

shrnutí

 
 
STŘÍDÁNÍ DNE A NOCI A ROČNÍCH OBDOBÍ      VIDEO     
 
 
 

Vzpomínáte, jak jsme navštívili pojízdné planetárium?

Připomeňte si:

UČÍME SE O SLUNEČNÍ SOUSTAVĚ 

SLUNEČNÍ SOUSTAVA VIDEO  

KOMETY    VIDEO      

Zpíváme si:
 
Nestarej se, ženo má,
že my nic nemáme,
zabijeme komára,
masa naděláme,

Půl ho dáme do komína,
půl ho uvaříme,
nestarej se, ženo má,
že se nenajíme.

Pročpak bych se starala,
můj zlatej mužíčku,
vždyť mám ještě v komoře
z komára nožičku.